Koolhydraatarm menu

Wekelijks koolhydraatarm eten? Het Koolhydraatarm menu bevat alles wat je nodig hebt voor wekelijks 3 avondmaaltijden. Met volop groenten, 3-sterren vlees, af en toe vis en regelmatig een vegetarisch gerecht. De ingrediënten zijn vers en 100% biologisch. Zonder pasta, rijst, brood of aardappels. We houden de totale hoeveelheid koolhydraten per gerecht zo laag mogelijk. Voor als je makkelijker op gewicht wilt blijven, wilt afslanken, diabetes-2 wilt omkeren. Of gewoon omdat je het lekker en gezond vindt.
Bezorging: gratis

* Verplichte velden

€ 42,00

Vanaf € 42,00

Waarom EKOMENU

✔ In 30 minuten op tafel
✔ Flexibel lidmaatschap
✔ Per maaltijd alles handig in één zak
✔ 100% biologisch

Recepten

Vorige week

Deze week

Volgende week

Productbeschrijving

Richtlijnen

De koolhydraatarme maaltijdzak bevat alles wat je nodig hebt voor 3 maaltijden met vlees, vis en vegetarische gerechten. Elk gerecht is apart verpakt in een zak en heeft een receptenkaart met duidelijke uitleg, ingrediënten, voedingswaarden, allergenen en tips.
Klik hier voor een overzicht van alle koolhydraatarme recepten.

Richtlijnen koolhydraatarm gerecht

De maaltijden bevatten gemiddeld 450-600 kilocalorieën per persoon.
Daarnaast hanteren wij circa 20 – 40* g koolhydraten per persoon per warme maaltijd.
Plantaardig: 200-250 gram groenten, regelmatig peulvruchten, af en toe noten, vleesvervangers en kruiden.
Eiwitten: vlees, vis, een vleesvervanger, ei of zuivel.
Koolhydraten: geen toegevoegde koolhydraatcomponenten in de vorm aardappels, granen en suikers. Zoete aardappels en quinoa vormen hierop een uitzondering*.

*Bij Ekomenu hanteren wij het beleid dat er geen koolhydraatcomponenten in de vorm van aardappels, granen en suikers worden toegevoegd aan onze gerechten. Echter wordt er een uitzondering gemaakt voor zoete aardappels en quinoa. Wij zijn van mening dat zoete aardappel prima past in het Koolhydraatarm menu. Als we de voedingswaarden van de zoete en normale aardappel met elkaar vergelijken, zijn de verschillen minimaal. In beide producten zit ongeveer 20 gram. Zoete aardappels bevat per 100 gram twee keer zo veel vezels als normale aardappels. Hierdoor worden de koolhydraten veel langzamer opgenomen, wat ervoor zorgt dat de bloedsuikerspiegel zeer langzaam stijgt en zeer langzaam daalt. Zoete aardappels veroorzaken dus geen pieken in de bloedsuikerspiegel en belemmeren de vetverbranding niet.
* verder kijken wij naar het totaal van de maaltijd en niet naar de afzonderlijke ingrediënten.


Bereidingstijd

De bereiding van de koolhydraatarme gerechten is niet moeilijk, maar kan wel wat meer bereidingstijd vragen dan onze andere gerechten. We streven naar snelle gerechten.

Herkomst

De ingrediënten zijn zoveel mogelijk van het seizoen en afkomstig uit Nederland. We hebben een uitgebreid netwerk van boeren en leveranciers in Nederland en de rest van Europa. Alle ingrediënten zijn 100% biologisch. Daardoor bevatten ze geen kunstmatige toevoegingen. Binnen het biologische keurmerk zijn slechts 54 (natuurlijke) E-nummers toegestaan ten opzichte van 900 E-nummers in niet-biologische voedingsmiddelen. De biologische landbouw werkt zonder chemische bestrijdingsmiddelen waardoor de producten puur en schoon zijn.

Verpakking

We gebruiken zo min mogelijk verpakkingsmaterialen. EKOMENU werkt niet met eenmalige kartonnen boxen, maar met herbruikbare kunststof boxen. De producten worden zoveel mogelijk op maat verpakt zodat er weinig wordt verspild.

  Laden...